בנייה בהמפ

המדריך המלא לשימוש בחומרי בניין ברי קיימא

בנייה בהמפ

מבוא

בנייה בהמפ (Hemp) צוברת פופולריות רבה בעולם הבנייה בשל יתרונותיה הרבים. המפ, צמח ממשפחת הקנאביס, משמש כחומר גלם טבעי בעל תכונות מצוינות לבנייה. במאמר זה נסקור את תהליך הבנייה בהמפ, יתרונותיו והשימושים הנפוצים של חומר זה בבנייה המודרנית.

מה זה המפ?

המפ הוא זן של צמח הקנאבוס סאטיבה, אשר מגודל בעיקר לשימוש תעשייתי בשל סיביו החזקים ותכונותיו המגוונות.

תהליך גידול וייצור המפ

גידול המפ

המפ גדל במהירות ובצפיפות גבוהה, דבר המאפשר לייצר כמויות גדולות של חומר גלם בשטח קטן יחסית. בנוסף, המפ מצריך פחות מים ודשנים בהשוואה לגידולים אחרים, מה שהופך אותו לגידול ידידותי לסביבה. צמחי המפ מגיעים לבגרות תוך כ-4 חודשים בלבד.

עיבוד המפ לחומרי בניין

לאחר קציר הצמח, מעבדים את הגבעול כדי להפריד בין החלקים השונים של הצמח ולהפיק שבבי המפ. שבבי ההמפ מעורבבים עם סיד אווירי טהור ומים ובכך יוצרים תערובת המפקריט הנקראת גם בטון המפ.

יתרונות הבנייה בהמפ

קיימות סביבתית

המפ הוא חומר בניין ידידותי לסביבה מכמה סיבות:

●      טביעת רגל פחמנית נמוכה: המפ קולט פחמן דו-חמצני במהלך גידולו, מה שתורם להפחתת כמות הפחמן באטמוספירה.

●      חומר מתחדש: צמחי המפ גדלים במהירות וניתן לקצור אותם מספר פעמים בשנה.

●      פחות פסולת: תהליך העיבוד של המפ מייצר פחות פסולת בהשוואה לחומרים אחרים.

 

 

בידוד תרמי ואקוסטי

המפ מצוין כחומר בידוד תרמי ואקוסטי. מבני המפ הם מבנים נושמים השומרים על טמפרטורה פנימית נעימה כל השנה, מה שמפחית את הצורך בשימוש במערכות חימום וקירור. המבנה של סיב ההמפ מקנה לו יכולת טבעית וייחודית “לעבוד” עם מולקולות המים שבאוויר בתהליך של וויסות התורם לשני היבטים שחיוניים לנוחות ולבריאות שלנו וכך אנו זוכים פעמיים: בידוד ואיזון טמפרטורה ואיזון של הלחות בבית.

בנוסף, המפ סופג רעשים ומפחית את העברת הקול בין חדרים.

עמידות ויציבות

המפ ידוע בעמידותו הרבה בפני מזיקים , מה שהופך אותו לחומר בניין עמיד לאורך זמן. בטון המפ אינו נסדק בקלות ומספק יציבות מבנית גבוהה. לאורך השנים הסיד שבתערובת מתאבן ולמעשה הופך חזרה לאבן, ומשמעות הדבר היא עמידות החומר לאורך מאות ואלפי שנים.

בטיחות אש

המפ בעל עמידות גבוהה לאש. בטון המפ אינו דליק ואינו פולט גזים רעילים במקרה של שריפה, מה שמגביר את בטיחות המבנה.

שיטות בנייה עם המפ

בטון המפ הוא כאמור תערובת של שבבי המפ, מים וסיד. החומר המתקבל הוא קל משקל, בעל בידוד תרמי גבוה ועמידות בפני ריקבון ומזיקים. בטון המפ מתאים לשימוש בקירות חיצוניים ופנימיים וכחומר מילוי בתשתיות משלד עץ או פלדה קלת דופן.

בלוק המפ

בטון המפ המיוצר בצורה של בלוקים לבנייה, נוחים ומסותתים. בשיטה זו ייבנה שלד בטון, ושאר המבנה ייבנה מבלוק המפ, כולל כיסוי של גשרי קור שמייצר הבטון. את הבלוקים ניתן לחתוך בעזרת מסור ידני או מכני, ולחצוב בהם בנוחות לטובת הנחת מערכות החשמל והמים.

המפ בהתזה

בשיטה זו ישמש בטון ההמפ כחומר מילוי בתשתית המורכבת משלד עץ או פלדה . ההמפ מעורבב באתר יחד עם סיד ומים ויוצר תערובת חזקה המיושמת בעזרת מכונת התזה ייחודית ישירות על השלד והמערכות המוטמעות בו של חשמל ומים. בשיטה זו נוצרת מערכת קיר הומוגנית, המספקת בידוד תרמי עילאי, ללא גשרי קור וללא מרווחים.

המפ ביציקה ידנית

בשיטה זו היציקה מתבצעת באופן ידני ולא ממוכן, בתוך תבניות המעוגנות לשלד. לאחר היציקה נוצרת מעטפת תרמית הומוגנית. השיטה מאפשרת בנייה עצמית, וגמישות עיצובית רבה, בה כל האלמנטים המבניים מבודדים על ידי ההמפ.

מערכת קיר אקולוגית במיטבה

בכל שיטה שנבחר, כאשר המבנה עצמו בנוי מהמפ, חומרי הגמר גם הם יהיו טבעיים, כך שיתרונותיו של ההמפ ישמרו והבית כולו יתפקד כיחידה נושמת.

קירות ההמפ מחופים בחומרי גמר טבעיים - טיח או צבע טבעי שתומכים במערכת הקיר הנושמת ומייצרים בית שהוא לא רק יפה, אסתטי ועמיד, אלא בית שעובד בשבילנו!

לסיכום

בנייה בהמפ בשילוב חומרי גמר טבעיים מציעה פתרון ידידותי לסביבה, עמיד ובעל ביצועים מעולים בשימוש כחומר בניין. השימוש בהמפ מצמצם את טביעת הרגל הפחמנית, משפר את הבידוד התרמי והאקוסטי של המבנה ומספק פתרון בנייה עמיד ובטוח. עם העלייה במודעות לצורך בבנייה ברת קיימא, צפוי שהמפ ימשיך לשחק תפקיד מרכזי בעתיד הבנייה הירוקה.

כחלוצי הבניה בחומרים טבעיים בארץ בכלל והבניה בהמפ בפרט, קבוצת בוץ הינה בעלת הניסיון הרב ביותר בבניה בהמפ בארץ. הספקים איתם אנו עובדים הינם המובילים בתחום וכמו בכל מוצר שאנו בוחרים לספק – טיב ואיכות חומרי הגלם ואמינות הספקים הם שמובילים את הבחירה שלנו במוצר אותו נספק.

אם אתם מחפשים פתרונות בנייה חדשניים וירוקים, נשמח לעמוד לרשותכם וללוות את בנית ביתכם בכל שלב ושלב.

אנחנו כאן בשבילכם!

bottz article

ברוכים הבאים לאתר החדש של בוץ. אנו עדיין עובדים על כמה דברים אז עמכם הסליחה אם לא הכל מושלם עדיין