צבע טבעי אמיתי – מה זה?

מהו צבע טבעי, וכיצד הוא שונה מצבעים 'ירוקים' אחרים?


זה כיף גדול לכתוב מאמר שמשווה בין צבעים אקולוגיים ובריאים, לבין צבעים אחרים– כי זה אומר ש:
1. נושבות רוחות טובות של שינוי ושל היפתחות לאפשרות לאורח חיים אקולוגי ובריא יותר
2. יותר ויותר אנשים מבינים את הסיבות לבחירה בחומרים טובים ובריאים לסביבת המגורים שלהם
3. יותר אנשים מבינים שאפשר לבחור במוצרי בניה שהם גם איכותיים, וגם בריאים עבורם ומשפרים את איכות האוויר בביתם

כשאנו בקבוצת בוץ מחפשים צבע טבעי איכותי ובריא (כבר מצאנו צבע כזה– אבל בואו ונספר לכם איך עשינו זאת!)– אנחנו מחפשים כמה דברים.

1 – בריאות בריאות בריאות. כי מה שהכי חשוב – הכי חשוב. גם במוצרי בניה ובטח ובטח במוצרי בניה שמהווים גמר – כלומר מהווים את השכבה הכי חיצונית שאנחנו כמשתמשים במבנה באים איתה במגע הכי הדוק. חומר שמהווה גמר ישפיע מאוד על איכות האוויר במבנה שהיא בתורה משפיעה מאוד עלינו – המשתמשים והחיים במבנה.

אז אם אתם עדיין לא יודעים מה הם voc's – זה הזמן לקרוא את המאמר שלנו בנושא וללמוד שאיכות אוויר בבית, או יותר נכון – זיהום אוויר בבית – מושפע מאוד מהצבעים ומגמרים אחרים שאנו בוחרים להכניס לתוך הבית שלנו (ציפויים וחיפויים נוספים כמו פרקטים או טיחים אחרים).

כמובן שבבחירת צבע אנחנו נחפש מוצר שאינו פולט שום חומרים רעילים לחלל הבית ותורמים לשמירה על אוויר בריא בשבילנו. הצבעים שבחרנו הם הצבעים הטבעיים של היצרנית האירופאית AURO . הצבע הטבעי שבחרנו אינו פולט שום voc's ובריא עבורנו לחלוטין.

בקצרה על voc's: קיצור של "Volatile Organic Compounds" או "תרכובות אורגניות נדיפות". אלה חומרים נדיפים הנפלטים בטמפרטורת החדר ממוצרים כמו צבעי קיר ודבקים. החומרים הללו משתחררים לאוויר החדר ואנו נושמים אותם. הבעיה מתחילה בכך שרבים מהם רעילים ובעלי השפעה מזיקה לבריאות שלנו ובעיקר לבריאות דרכי הנשימה.

2 – חומרים טבעיים בלבד. מי שאין לו מה להסתיר – וכאלה הם אנחנו וגם AURO  - תמיד יספק רשימת רכיבים מלאה ושקופה לחלוטין. כשאנחנו מסתכלים על רשימת המרכיבים – אנחנו נרצה לראות בה רק חומרים טבעיים, כלומר - רכיבים צמחיים או רכיבים מינרליים (כלומר רכיבים שמגיעים מהאדמה כמו חול, חרסית וכדומה).
גם אם ישנם רכיבים שאינם מוכרים לנו במבט ראשון – הרשימה המלאה והשקופה מאפשרת לנו לקרוא וללמוד עליהם ולהיווכח שגם הם טבעיים ואינם מסוכנים לנו כמשתמשים במוצר.

3 - אנחנו נחפש גם יצרן שמכיר בחשיבות של איכות חומרי הגלם ושמפעיל צוות מחקר מדעי מקצועי. זו אחת הסיבות שהיה לנו קל מאוד לבחור ב- AURO הגרמנית כספקית הצבעים הטבעיים שלנו. ב- AURO יושבים מדענים וכימאים שחוקרים חומרי גלם טבעיים מכל העולם ובעזרת תהליכים כימיים עדינים (במקרה הצורך) משלבים אותם במוצרים שלהם.

רוצים לראות עד כמה AURO  מומחים בחומרי גלם? בקרו במאגר הסופר – נגיש וידידותי של חומרי הגלם הטבעיים שלהם.

4. רתימת טכנולוגיה טבעית ליצירת מוצר טבעי איכותי - צוות המחקר והפיתוח של AURO קיבל מהאיחוד האירופאי מענק מחקר של יותר ממיליון יורו  ופיתח בעזרתו  חומר מקשר (מה שבעצם גורם לצבע להיקשר/להידבק היטב לקיר) מהפכני – מכיוון שהוא מורכב אך ורק (!) מצמחים ללא שום תוספת של דבקים סינטטים.

כולנו מכירים את התחושה הדביקה של שרף באצבעות, ומה שהמדענים ב- AURO  השכילו לעשות הוא לרתום את התכונות הטבעיות של חומרים כמו אלכוהול המופק מצמחים ושרף עצים טבעי ליצירת מוצר אמין ואיכותי שישנה את תעשיית הצבעים הטבעיים לעד.

פריצת הדרך המדעית הזאת קיבלה הכרה רחבה בעולם והיא מוגנת בפטנט בינלאומי. כיוון שהחומר המקשר ששמוREPLEBIN , עשוי מרכיבים טבעיים בלבד אזי מטבע הדברים הוא גם מתחדש ומתכלה וכך הוא קיבל את שמו (Replenishing Binder).

5. ערכים שחשובים לנו כמו בריאות, אקולוגיה וקיימות - תמיד נחפש יצרן שחשובים לו אותם הדברים שחשובים לנו ושהערכים האלה הם הסיבה לשמה הוא פועל: טיוב מרחב המחיה שלנו בעזרת חומרים טבעיים, בריאים ואיכותיים לאנשים היקרים שחיים בתוכו.  תוכלו לקרוא עוד על הערכים שחשובים ל- AURO כאן.

6 – איכות הגימור וקלות הביצוע. מיישמים את הצבעים הטבעיים שלנו בדיוק כמו כל צבע רגיל! עם רולר, מברשת, או איירלס. כושר הכיסוי שלהם מצוין והם נדבקים מעולה למגוון תשתיות. וגם – אם ישנה תשתית חלקה במיוחד – גם לכך יש לנו פתרון בצורת פריימר טבעי של AURO .

7 – מניפת גוונים. אנחנו אוהבים מוצרים בריאים, טבעיים ו- יפים! כמובן! הכיף הגדול בלעבוד עם חומרים טבעיים הוא שכל היתרונות שאנחנו מחפשים נקווים יחדיו כאשר מדובר במוצר טבעי. כך הוא המקרה גם הפעם – מניפת הגוונים של הצבעים הטבעיים עשירה ומגוונת וכוללת יותר מ-140 גוונים. גם הטקסטורה של הצבע מסגירה כי מדובר בחומר טבעי – המראה אינו חלק ודבקי כמו בצבעים אקריליים אלא קצת מגורען ומעניין יותר.

אנחנו מזמינים אתכם בחום להשתמש בחנות המקוונת החדשה- דנדשה שפתחנו לצבעים הטבעיים שלנו –

ולהנות מכל הדברים הנפלאים שצבע טבעי יכול להכניס אליכם הביתה.

bottz article

ברוכים הבאים לאתר החדש של בוץ. אנו עדיין עובדים על כמה דברים אז עמכם הסליחה אם לא הכל מושלם עדיין